"Dan barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan menjadikan kemudahan baginya dalam urusannya. Itulah perintah Allah yang diturunkanNya kepadamu. Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya dan akan melipatgandakan pahala baginya." (At-Thalaq:4-5)

10 November 2010

Tumpang @ sendiri...?

haih...rasa susahnye..susah nak wat keje kalo xde kenderaan ni..malas nk tumpang org..kalo aku very frendly dgn org tu xpela..masalahnye kalo xbape nk frendly dgn org tu..nk tumpang pun segan..berat jek mulut ni nk gtau yg aku ni nk tumpang dia..haihhhh....susahnye kalo patah kaki ni...huhu..

adushh...nk berulang untuk sehari je..boleh je bg aku..tp org lak yg xcaye kat aku..haihh...aku mengeluh untuk kali yg keberapa tah...ni baru kat dlm ni..lum termasuk yg xtulis kat dalam ni lagi...haih..haihhh...haihhhh..haihhhhhhh....malasnye...rasa xsenang dgn situasi yg berlaku skng nih...haihhh lagi...sudahnye mengeluh jela keje aku kan..hehe...

nk pinjam kete housemate ni boleh jek...tapi nk kene drive mlm mslhnye...ada brani kah aku?brani kot kalo time tu byk lg kete2 seangkatan dgn aku kat jalan yg sunyi sepi & gelap gulita tu..huhu..balik mlm tah kul bape..kene lak lalu kat jalan yg kiri kanan tu ladang kelapa sawit sejauh 30km...erkk..patutkah aku?haihhh...masalah kecik je ni bg org len..tp kadang2 pd pandangan org mmgla kecik..tp bagi aku..ini masalah sederhana kecik...huhu..perlu dipandang berat gak ni..walaupun xdela sampai dipandang serong atau serius..huhu..haihhhh...

ape agaknye keputusan terbaik aku nak watni?aku rasa aku macam lebih berat kepada nak pinjam kete kawan n drive sendri g tempat tu..malas nk tumpang org sebab nnt mesti kene frendly kan mulut tuk berborak n beramah mesra..aku ni dahla malas nk wat sume tu...nnt byk lak kene intebiu...haihhh...naseb2...

ermm..papepun keputusannye..esok tetap ku tempuhi jua...sob..sob..




No comments: