"Dan barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan menjadikan kemudahan baginya dalam urusannya. Itulah perintah Allah yang diturunkanNya kepadamu. Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya dan akan melipatgandakan pahala baginya." (At-Thalaq:4-5)

30 January 2009

=( For Temerloh & =) For Kuantan...

Salam semua,

Minat nk menulis ni ade pasang surutnya, kalo previous entry, aku cam beria sket nak tulis, tapi skang mood nak bercerita ni agak kureng sket..x dapat dikenalpasti lak ape puncanya..myb sebab penat, lepas keje td trus balik kuantan..mata pun cam agak berat je skang nih..duk sorg2 kt ruang tamu nih sambil carik idea nak merapu kat dlm kolum nih xdela begitu memenatkan otak..tapi kalo dah sorg2 & setan iblis pun berebut2 nk tunggu turn bergayut sambil terkinja2 kat atas mata nih, hmmm..faktor ni sedikit sebanyak leh mengganggu konsentrasi aku..

akhirnye..lepas pk x sampai 10 minit, tetiba cam ade mentol menyala kat dlm kepala..ha..tu tandanye dah dapat idea..so, ape lagi..mari kite mulekan acara yg ditunggu2 nih..haha..
ape rasanye jadi org dewasa?dulu masa kecik2, aku mmg xsabar je nk besar, nk kejela katekan..konon2nye x tahan ngan dugaan masa belajar..padahalnye baru je tadika, nak masuk darjah 1 masa tuh..org kate ape?budak hingusan lg..pastu bile dah besar, dah keje..hah..ambik..baru ko tau mane yg besh..mane yg x besh..patutnye zaman kanak-kanak dulu enjoy je abes-abesan, jgn disia2kan walaupun seminit..heheh..& sememangnye aku selaku penulis blog ini mmg enjoy sangat2 masa tuh..yg x tahan ngan dugaannye cuma masa nk exam je walaupun sebenarnye exam tuh cam baked bean je levelnye..haha..tp zaman tu dah lame berlalu..yg perlu fokus ialah zaman skang..ape yg berlaku skang..x perlu toleh ke belakang lagi..
otw nk balik kuantan td, aku borak2 ngan ofismate aku nih..hmm..cam ada persamaan dr segi pemikiran aku ngan dia..ape yang penting?jadilah diri sendiri..jangan cuba paksa diri untuk jadi macam orang lain..dalam maknanye tuh..sbnrnye ayat yg dimaksudkan tuh merujuk kpd situasi yg berlaku di sekeliling kitorg laa..kalo ade versi yg boleh digunapakai, kite gunakan, tapi kalo versi tu hampeh & lagaknye cam org xpenah skolah je, buang jela trus, xperlu simpan2 lg tuk wat kajian atau ingatan..haha..
aku xtaula kenapa, mengape, nape, why, limaza & words yg seangkatan dengannye..erm..dulu since duk asrama kat skolah lagi, aku xdela rasa homesick sangat..pendek kate kalo time nk balik umah tuh, prasaannye biase2 jer..xla beria2 sangat cam certain2 org tuh..situasi yg same gak berlaku bila aku masuk matrik..pun same..xberia sgt nak balik umah..justeru (tetibe je guna word skema) kejadian2 biase ni terus berlanjutan sampaila aku masuk uni & belajar kat puchong..tapi...jeng jeng jeng...bile tercampak duk temerloh nih..prasaan aku nak balik umah memang membuak2..nak tau kenape?huhu...cam idup segan mati xmau jer nak cite..heheh..
sebabnye aku xdak kawan bile balik keje..rumet aku lak keje sampai malam, kul 10 baru balik..time dia balik aku da tido, time aku nak g keje dia lak yg tido..so tahap kebosanan aku tuh mmg tinggi ar..bila balik keje je, aku duk melahu sorg2 kat dlm bilik tuh..memandangkan aku xdak kawan nk dilawan bercakap, so aku jd cam ala2 split personality laa..haha..tp syukur alhamdulillah ar..coz stakat nih aku xla sampai tahap leh masuk spital sakit jiwa lagi..huahaha..
daily routine aku tiap2 hari pas balik keje adelah seperti berikut..huhu..:
5.00++ pm : kuar dari ofis 'kesayanganku' bersame2 member umpatku..hehe..
5.30++ pm : sampai ke tempat tidoku..xleh nk dikatekan umah coz aku sewa bilik jer..
5.45++ pm : makan jap pape makanan yg ade..slalunye makan roti ngan minum air kosong jer..ni seme dlm usaha nak men'skeleton'kan badan..huhu..
6.00 pm : solat asar
6.15++ pm : iron baju untuk esok..slalu sambil iron sambil dengar radio..tu je hiburan yg ade..
7.00++ pm: watla pape yg patut b4 maghrib..
9.30 pm : zzzz without krohkrohkroh...heheh..
skang leh imagine x ngape aku nak sangat tiap2 minggu lepas kui 5 trus blah dari daerah temerloh tuh??haaa....itula puncanye..tp rumet aku lak salah paham daa..dia ingat ade some1 special yg bukan dr kalangan family aku yg duk tunggu aku kt kuantan tuh..wahaha..aku sengeh je sambil menampakkan barisan gigi yg xbape nak puteh & of course x bersinar langsung nih..lantak ko la labu..ko nak pk papepun lantak ar..janji aku dpt balik tiap2 minggu..fuhh...baru lega & puas ati aku..hopefully minggu2 seterusnye aku leh lg balik ngan aman tanpe ade sebarang program yg jaki ngan kehendak aku..huhu..
stakat nih..tu je dulu yg mampu aku tulis untuk entry kali nih..sebenarnye ade banyak lagi nak cite..tp biarla dulu...sok lusa aku sambung lagi ngan topik yang aku pun x terfikir lagi..hmmm...nampaknye tilam, bantal, selimut, kipas kat dlm bilik tuh dah memanggil2 tuannye..so aku pun ngan rela hati menyahut panggilan mereka..arrggghhhh...ngantuknye..sampai sini dulu coretan merapu hara aku tuk kali nih..sampai ketemu lagi..

Wassalam






3 comments:

Anonymous said...

Salam,

aku pernah lalui situasi ni..

sangaaaaat xsuke..n i can imagine how was d feeling..

sabo je ah..
believe me, it will end!

cipz

MrsIS said...

hmm..mmg kene sabo..kalo x camne nk bermule segale2nye..ye x?

whyiamsosleepy said...

awalnye tdo..
9.30pm
lenkali topup byk2 kedit tuh
bley msg ngan org ramai..
kekekkee