"Dan barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan menjadikan kemudahan baginya dalam urusannya. Itulah perintah Allah yang diturunkanNya kepadamu. Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya dan akan melipatgandakan pahala baginya." (At-Thalaq:4-5)

27 January 2009

Testing2...

Salam semua,

hehe..nila pcubaan ke-2 aku nulih dlm blog aku sendri..cam x caye jer..yela..memula aku ni bute sket..bukan sket..byk gk yg butenye pasal blog2 nih..xbape nk pandaila katekan..hmmm...byk gak sebenarnye yg aku nk cite, tp xtau nk start dr mane..spnjg thn 2007-2009..erm..byk gak peristiwanye..ase cm nk cite skaligus, tp takut kang korg2 kekawan yg bace x phm lak..."apela budak ni tulih, kalo ye pon x sabo nk nulih..biala slow n steady sket"..myb aku x sehebat nik..die punye tulisan..fuhhh...aku bace smpi keras perut aku gelak..leh tahan gak nik nih..thpnye tu aku ase kalo nk jadi wartawan mastika tuh lepas agaknye interview..

xpe..biakan nik ngn cara penulisannye..aku lak akan tulis ikut sedap mulut n prasaan aku..bak kate kenen, a guy yg same2 blajar kt skolah tgn bergerak mcm aku.."i'll try my best...(dlm loghat perancis+kedah)..
tuk pengetahuan korg seme (bape orgla agknye yg akn bace entry nih yek?ni kene wt banci nih) yg tgh syok sendri bace karangan nih..by the time aku tulis nih..prasaan aku agak huru hara sket coz petang ni aku nk kene balik temerloh nek bas kul 4 ptg..kalo aku kate huru hara tuh maknenye aku x sukela nk balik sane..tp nk wt cmne, praktikal aku mesti diteruskan n dihabeskan..kalo x camne aku nk dpt diploma yg aku nk sgt thp cipan smpi meleleh air lior basi tuh??huhu...x mo balek..uwaaaa....

aku bukannye ape, ape yg menyebabkan aku jd cmtu ialah mase 1st day aku lapor diri tuh mcm2 hal n prob da jadi..yg lg aku meluat, nyampahnye..bile aku interprete meeting tuk slh sorg budak pekak kt jkm tuh..ade je yg ngejek n gelakkan aku..aku kalo ikotkan ati nk je aku cabot kasut aku pastu luku naik atas pale diorg..tp pk punye pk..uish...bahaye kalo gtu..jatuh ar saham aku..so..aku pun wt2 la senyum jer wpun digelakkan byk kali oleh jejake2 jakun tuh..cm x penah tgk org wt keje..padahal dlm ati aku..fuh....ase nk meletup..ase nk cabut lari pun ade..pendek kate waktu2 awal kat situ mmg mencabar mental n kesabaran akula..x sama cam praktikal mase kt upm dulu..yg ni situasinye len sket sbb aku cm jd tumpuan coz aku je yg leh dikatekan terer signing kt situ..bukan nk riak ek n sememangnye xde langsung prasaan riak..pastu diorg ingt mentang2la aku tau signing, so aku xde mslh nk communicate ngn stp deaf client yg dtg berurusan or nk mntk EPC (Elaun Pekerja Cacat) kat situ..diorg xtau..stp kali deaf dtg n diorg panggil aku, ati aku sket punye bedebar sbb aku takut x paham n salah paham ngn deaf tuh..sib baik stakat nih aku lepas lagi segale macam ujian komunikasi ngn org2 pekak tuh..tu kire nasib baik jer..

kt jkm tuh, walaupun aku ni bdk praktikal jer, tp diorg anggap aku cm jurubahasa..adekah tinggi n besh martabat yg diorg bg tuh?hmmm...jawapannye adelah biase2 je..slain dr tuh, aku kene wt keje2 pentadbiran kt bhgn pembangunan OKU..kalo ade keje xla bosan, tp kalo time xde keje mmg tersangat2la bosannye..lgpun nk tulih pjg2 sgt pasal cite ni xbesh gak coz aku baru je lg kt situ..aku ase kalo aku tulih pjg2 pasal praktikal aku nih, bukan korg je yg leh loya tekak nk bace, aku pon same..leh muntah ijau..kang silap2 leh kuar semula popia inti ikan yg dijual oleh abg ensem yg aku mkn pg td..aku pun x hengen nk ngarut pasal cite tu pjg2 daaa...cite yg x bape nk besh tuk dicitekan sbnrnye...huhu..

kepade sape2 yg penah ade prasaan yg xbesh thp cipan mcm aku ni mase mule2 masuk keje, lehla kongsi ngn aku..at least xla aku ase cm aku sorg je yg ade prasaan yg agak ngong n bengkek nih..bgla pape komen yg support aku..mencabar tau wt keje gni..sokmo kene gelak n ejek ngn org tua yg aku ase cm xpenah skolah wpun diorg tu keje goven..cakap aku bisula sambil ketawa beramai2..kalo korgla..korg geram n sakit jiwe x?haaa...camtula yg aku ase..
so..kepade kekawan, bgla komen membina tuk aku..aku ni leh online weekend jer coz kt jkm tuh pc x cukop n internet connection mmg tersangat2 x bagus..so, aku tggu feedback dr korg tuk aku terus menulis sbg wartawan x sedo diri kt dlm blog syok sendri nih...haha..
aku tunggu yekkk...

wassalam.

4 comments:

nik said...

miss keypadlock_83,

gagahkan jejari anda utk aktif menghentam kibod lepas nih..hehe

jadik sawan gelak biler bace entry ko dlm Tagged..at last, biler ader blogspot nih, senang skit nik nk bloghopping ..hehe

ala sha, mule2 kije memang camtu, biasalah, ader org yg under-estimate kite kan.tp wat dunno jer..buktikan kiter mampu buat kije tuh..see, dh terbukti skill anda diperlukan di JKM tuh..

cam nik,first experience kije...siap bos under-estimate keupayaan diri coz berwajah blur(myb penglihatan bos agak kabur time tuh..hehehe)..at last, time appraisal, bos kasik markah ok..don't judge her performance by her face..hahaha..

nway, keep up good jobs!

from:
ur-x-roomate

MrsIS said...

haha..leh ko gelak sawan bace jurnal aku dlm tagged tuh..lawaks gakla ayat2 aku ek..leh challenge ko la nih..hehe..mmg tu sbnrnye niat aku..huahuahua..
u miss me, i miss u three..huhu..erm...tul2..wat dunno jer..terbukti skill aku diperlukan ble aku g meeting kat pejabat agama..meeting ngn bos2 n timbalan pengarah jkm, org2 kuat jabatan agame islam..haha..see..kalo xdak aku mampus melopong deme2 seme coz berlaku communication problem yg konpem diorg xleh nk handle...wahaha...nk tau cite selanjutnye?tggu post aku yg latest nih..

Anonymous said...

salam..

lame aku tercarik-carik mane link tuk g blog ko..finally.
itu adat sha, memule keje mmg cenggitu..
xpe2..
teruskan usaha..
i'm proud of u..skang kt temerloh a?

cipah

MrsIS said...

haah..aku kat temerloh skang..tp jumaat pas kul 5 aku blah trus balik kuantan tiap2 minggu..haha..