"Dan barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan menjadikan kemudahan baginya dalam urusannya. Itulah perintah Allah yang diturunkanNya kepadamu. Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya dan akan melipatgandakan pahala baginya." (At-Thalaq:4-5)

22 February 2009

Tika & saat ini..

Tika & saat ini datang lagi..

Tiap2 minggu tika & saat ini pasti akan menjengah mengucap hello & x langsung memberi salam kepada aku walau ia tahu aku muslimah yg jauh skali dr pakatan zionis yg lgla binatang itu..
Aku agak menyampah ngn tika & saat ini..

Tika & saat ini slalu membuat jiwaku kacau-bilau..

Tika & saat ini slalu membuat jiwaku serabut..sehebat rambut yg kusut (kalo kusut tu dtg drpd spesis org yg malas syampu rambutla)..

Tika & saat ini pasti akan selalu dtg lg & lg & lg tanpa jemu..
Ya, aku pasti..

Tika & saat ini umpama sekawan syaitan yg dtg menjalankan kewajipan hariannya kepada manusia..

Yang pastinya kehadiran tika & saat ini bukanlah sesuatu yg aku nanti2kan..

Kerana, sesungguhnya kehadiran tika & saat ini itu bukanlah detik2 indah yg best tuk dikenang sepanjang hayat..(aku rasala..)

Tika & saat ini oh tika & saat ini..
Aku jemu ngn tika & saat ini..

Tika & saat ini hanya akan jadi best kalo ko dtg pada event2 tertentu yg leh membuatkan aku gumbira..

Tika & saat ini..
Adakah ko paham maksud aku??
Apakah detik2 gumbira itu?
Kadang2 tika & saat ini lebih tahu bilakah detik itu..
Kerana sesungguhnya detik2 yg gumbira itu leh jadi macam2..
Macam2 apa?bukan macam2 aznil..tp macam2la..hanya manusia berfikiran cerdas je yg tau makna macam2 itu..

Tika & saat ini..
Boleh x tolong tenteramkan jiwa sang makhluk yg sedang kacau ini?

Tika & saat ini senyap membisu..
Ia masih diam menyepi tanpa memberikan jawapan yg pasti..
Barangkali tika & saat ini pun agak menyampah ngn sang penulis ini yg tak abes2 jiwanya kacau..
Barangkali tika & saat ini juga mengutuk diri sang pengetuk keyboard ini yg 'sememeh'..
Atau mungkin tika & saat ini ingin menyatakan simpatinya..tp x kesampaian..
Al-maklumla..tika & saat ini mane ade mulut nk bercakap..
Sang penulis ni pun cam The Pink Panther gak..yg jd cam ala2 inspektor misai kontot tu nape?tanye mende yg konpem xleh bercakap..

Tapi..
Seharusnya kau tahu wahai tika & saat ini..
Walau kehadiran ko slalu meresahkan aku..
Aku harap suatu hari nnt ko boleh ubah semua tu..
Ubah semua tu jadi sesuatu yg aku tggu2..
Boleh kan tika & saat ini?
Janji taww...

P/S : inila sajak pertama yg aku penah tulis yg aku ase contentnye cam x bape nak bagus jer bunyinye..best gak..idea yg spontan..menceritakan tentang yg tersirat..


No comments: