"Dan barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan menjadikan kemudahan baginya dalam urusannya. Itulah perintah Allah yang diturunkanNya kepadamu. Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya dan akan melipatgandakan pahala baginya." (At-Thalaq:4-5)

14 March 2009

Tagged oh tagged..

[Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end choose 16 people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave them a comment or tag them in your note to read this].

...ayat ni aku copy paste dari nik...hehe...halal ye nik...

aku malas nak banyak songeh..so aku proceed je ngan 16 random things or facts about me...mari kite tengok apekah bendanye itu...

#1 : aku anak bongsu dari 6 bradik..walaupun bongsu, tapi aku bukanla kategori anak manje or anak emas..apetah lagi anak ikan or wat soever dengannye..heheh..

#2 : penah menjadi ketua kelas yang aku mengaku..sangat jipang mase darjah 5..sokmo bergaduh ngan budak laki..bukan salah aku..diorg yg slalu cari pasal ngan aku..haha..

#3 : penah demam selama sebulan masa cuti sekolah..masa tu darjah 4..1st time demam yg agak lama..& masa tu gakla aku penah dengar bunyi seakan2 suara 'hantu' yg panggil2 nama kakak aku..masa tuh aku sorg2 bangun kul 3 pagi sebab nk sembahyang isya'..xtaula tu halusinasi ke..ape ke..tapi aku rasa2 ye dah..& itulah pengalaman kali pertama dengar suara macam tuh..menggigil gakla kepala lutut walaupun bukan tahap maksimum..wahaha..

***skang tutup buku zaman skolah rendah..masuk lak ke skolah menengah***

#4 : dulu sekolah agama..namanye sek. men. agama al-ihsan..satu2nya sekolah agama yg ada kat bandar kuantan..sekolah agama lain tu ade..tp yg aku maksudkan ni..yg under JAIP laa..bila dah masuk sekolah agama..wajibla pakai tudung labuh..perangai pun kene sopan..tapi..aku & the geng..xla sesopan mane pun..nak2 lg mase form 4 & form 5..selalu ponteng sekolah..haha..nyorok dlm toilet bile warden wat spot check asrama..sib baik x penah kantoi..syukurrrrrr....=p

#5 : xpenah percaya dgn kes2 histeria yg penah berlaku pd kakak2 cantik kat aspuri sebab aku rasa diorg tu saje je nak tarik perhatian org len..kes2 x percaya ni cuma masa form 1 je..tapi bila masuk form 2 sampai form 5..hah!ambik kau..dapat kes2 pelik yg membuatkan aku terus percaya dgn makhluk2 ghaib nih..malas r nak cite..kang korg xleh tido malam lak kang...al-maklumlaa...seram sangat bile baca citer aku nanti..heheh..

#6 : aku xtaula kenapa, tapi aku konfem..bila dah duk asrama nih..ade je adik tu minat..adik ni minat..hmmm..bosan tul aku..bila dah minat tu..mulela nak wat jadik kakak angkat..aku bukan jenis yg layan sgt..so..aku wat donno je..haha..sian budak2 tuh..aku x layan diorg..kejam gak aku nih..heheh..bukan pe..rasa cam geli geleman je bila diorg malu2 ngan aku..macamla aku ni pakwe diorg..padahalnye aku same spesis je ngan diorg tuh..hmm...pelik2..

#7 : zaman sekolah menengah...hmmm...aku ada 2 geng..1 geng budak kelas sains, 1 lagi geng budak kelas sastera..so, skang..aku still rapat & kontek ngan member2 aku dari kedua2 puak tersebut..hehe..nak abadikan nama2 kawan2 aku kat sini yg sokmo menjadi teman melagho bersama2..antara mereka yg bertuah ialah: MAS, SHIELA, BETTY, MUSYI, NOT, WARDAH, ILAH HARUN, ILAH KAMA, KINAH, SHIDA, NANA, PAEY, NISAH, YAYAH, HASNOR dan ramai lagi..

***tutup bab sekolah menengah, masuk lak bab masa matrikulasi***

#8 : aku matrik kat KMNS (Kolej Matrikulasi Negeri 9) kat Kuala Pilah..duk blok C1.4.9 bersama2 roomate yg bernama nadia, ima & aida..aku budak sains hayat..budak kuliah 1 praktikum hayat 3..memandangkan ramai budak2 yg terer2 masa batch aku tuh..so, dgn ini dimaklumkan bahawa aku adalah golongan pelajar yg suam2 kuku je tahap kepandaiannya..hehe..maknenye, x bape nak pandai sangat la tuh..haha..

#9 : bila dah ambik sains hayat nih..slalunye cita2 asal nak jadi dokter..kalo x jadi dokter pun, dokter haiwan or dokter gigi pun xpela..janji ada pangkat dokter kat depan..haha..tapi bila mengenangkan aku ni kurang pandai..so, ingatkan bolehla ambik farmasi or forensik..setelah ditapis2 oleh pihak berwajib..aku rasa aku adalah calon terawal yg direject dari menduduki course2 tersebut..wakaka..lihatlah kawan2..betapa x sedar dirinye aku dalam memilih course utk masuk U..last2 skali..aku pun dapatla engineering course kat UPM..

***skang kite masuk lak ke UPM...***

#10 : duk sebilik ngan nik & lim kat kolej kesebelas..masa tuh, semua coursemate aku duk aras 4, cuma zon je lain2..aku duk zon C..bilik nombor C 439..

#11 : penah demam sampai kat sebulan gak akibat tersalah makan ubat..masa tu aku sem 4..ingat lagi..g PK (Pusat Kesihatan) naik ambulans..haha..mengom je rasanya..sib baik cipah,, lin & ina temankan..akibat dari demam yg melampau2 itu..aku dapat 9 jenis ubat..akibat dari itu jugak..aku fail 1st test Heat Transfer..& kesinambungan dari ceritera demam tuh..alkisahnye..setiap 2 minggu lepas kebah dari demam tu..aku slalu je dapat demam tiba2..hehe..

#12 : penah g rombongan ke melaka ngn kawan2 masa sem 4 gak..masa tuh..ramai yg tipu sunat kat family..cakap g vacation under persatuan..padahal kitorg sesama coursemate yg plan awal2 trip tuh..maybe sebab x 'berkat', akibatnye salah sebuah dari kete yg kitorg naik tuh telah accident dgn sadisnye masa on the way nak balik semula ke UPM..hmm...moral dari kisah tu..jgn sekali2 cuba utk berbohong dengan ibubapa mahupun family anda..haha..

#13 : penah accident utk pertama kalinya kat highway kat bangi..ingat lagi..di suatu hari di pagi hari pada awal bulan mei 2005..akibat dari accident tuh..aku merasa gakla jadi OKU fizikal kat hampir sebulan..terlantar kat umah sewa..haha..sadis tul..tapi sebenarnya kejadian tu sangat menginsafkan..kiranya barula aku rasa peritnya hidup sebagai OKU ni..so..kenela bersyukur dengan anugerah tubuh badan yg kite ada ni yek..satu lagi kawan2..kalo naik motor tuh..ikat helmet tu kemas2..kang x pasal2 lak...tuuutttt....

***tutup cite pasal UPM, bukak cite pasal MySLTC collaborate ngn IUCTT lak***

#14 : aku start blaja sign language ni pada mac 2007..excited gak sebab semuanya mula dari zero..masa blaja kat sini barula aku kenal deaf community, deaf culture..pendek kate..banyakla benda yg aku x penah terfikir sebelum ni..aku dapat kat sini..cikgu2 pekak yg bertanggungjawab ajar aku & kawan2 yg lain ialah cikgu fakhrul, cikgu zaine, puan sariah, raman..selain tu..aku ada kawan2 pekak yg slalu gak jadi tempat rujukan kalau2 aku nak tanya atau x paham sesuatu yg berkaitan ngn deaf nih..slalunya santa lah yg jadi mangsanye..santa tu ialah nama org yek..comel sungguh budaknye..tp syg..pekak la pulak..huhu..selain santa, ada haili, ayu, arif..sape lg ek?aku lupe dahh..

#15 : sepanjang duk kat sini..aku slalu join volunteer sukan ngan kawan2..byk dah event sukan yg kitorg join..antaranya..pre-olympic, KL international marathon, all comers, inter bank & byk lagila event yg aku pun dah x bape nak ingat namenye..sonok sangat2..rindu asenye nk kumpul sama2 lagi..g tengok wayang & jalan2 kat IOI Mall, kat Mydin Subang..haha..tu la antara tempat feveret kitorg kat situ..nak g KL malas..hehe..tengok TV same2 smpi kul 4 pagi..g lepak kat mamak kul 11 malam..huhu..beshnye..bile dah penat2 wat assignment..g kuar jalan2..sonoknye kawan2..!!bilekah masa itu akan berulang???

#16 : skang aku kat PKMD Temerloh..tercampak sorg2 kat situ wat praktikal..berkawan ngan Firdaus si ulat aka the only one staff pekak yg ada kat situ..tp minggu depan dia last kat PKMD tuh..so, xdela dah kawan tuk aku lawan berisyarat..pendek kate kene berlatih sendiri2la jawabnye..

fuhh..abes pun 16 points tentang diri aku..overall citenye xdela besh sangat pun..tapi ok la tuk bayar hutang aku kan..hope korg enjoy la membacenya walaupun ada kalanya mulut tu asyik menguap je bila baca entry nih..haha..

sekian..

wassalam.

8 comments:

Anonymous said...

salam,

sehh, sha..aku ingt ko dmm tuh. viral infection?rashes tuh kan? OMG, ko dh sihat spenuhnya kan?

hehe..

slmt bkerja!

xoxo,
cipz

nik said...

aik..ingatkan ader tazkirah lagi utk segmen tag kali nih..hehehe

bukti #10: ye saya merupakan roomatenya yg paling lamer ..hahaha..4 tahun, nik jadik penghuni C439.. ;)

bukti #11: ye, saya mengakui yg roomate saya ini tidak mempunyai antibodi yg kuat utk melawan virus demam..terutamanya ketika musim test or exam..hehehe

bukti #12: saya juga mengikuti rombongan 'illegal' tersebut..hehehe..saya jugak hampir terbocor rahsia ketika ina dihubungi familynya di dalam kereta sewaktu pulang dr rombongan tersebut..pendek kata saya seorang yg lurus bentul..so, kawan2, jgn ajak saya dlm pakatan seperti ini..

seyes, sumer cam cuak giler n takut biler accident tuh berlaku..nasib baik xder saper tercedera kan..

MrsIS said...

haah..aku makan ubat yg dh expired la sbnrnye aku ase..padan muke..nak sgt baik cepat konon..abes 1 badan macam udang kene bakar..rasekan kau..haha..kawan2..len kali jgn tiru mcm aku yek..makan obat expired..buruk padahnye..hehe..

MrsIS said...

yup..seme bukti2 tu adalah benar belake..haha..sib baik aku x terkantoi dalam eksiden tuh..huhu..tapi besh wei seme kenangan tuh..pe salahnye wat 'jahat' skali skale zaman mude2..heheh..

animed said...

Sha..aku tau hg demam..tp baru sekarang aku tau hg dh merasa naik ambulans pi PK..
Hehehe..fail 1st heat transfer test..aku yg tak demam ni pun fail..

MrsIS said...

aku tau sebab ko fail cam aku...aku fail sebab demam tahap kronik seh..ko fail sebab sebuk becinte ngn eddy mase tu kann???heheh..ngaku jelah imm...haha..

atinko said...

haha... smart gila entry ni..nice²!! jalan ceritera yang menarik.. point #6 paling smart.. huhu~

MrsIS said...

thanx atinko..well..penah ade kene mengene ke dgn point #6 tuh?haha..